Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Κινητοποιήσεις των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων ενάντια στην κατάργηση και την υποβάθμιση των σχολείων της Φωκίδας


Η παρέμβαση σήμερα στο Γραφείο της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Φωκίδας από Συλλόγους Γονέων και κηδεμόνων στα πλαίσια των αποφάσεων τους .

Το ψήφισμα  του Συλλόγου  Γονέων και Κηδεμόνων Πολυδρόσου για την κατάργηση του κατελημένου ήδη Γυμνασίου

και ένα κείμενο για τις δρομολογούμενες αλλαγές στην Παιδεία είναι η σημερινή μας παρουσίαση για το θέμα των κινητοποιήσεων σχετικά με την ...


εκπαίδευση.



Στις 11:00 το πρωί συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι Συλλόγων Γονέων από 10 Σχολεία της περιοχής έξω απο τα Γραφεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας για να διαμαρτυρηθούν για την υποβάθμιση και το κλείσιμο των Σχολείων που αποφασίστηκε από το Υπουργείο Παιδείας.
Κρατούσαν  πικέτες στα χέρια και μοίραζαν το κείμενο του κοινού ψηφίσματος στους διερχόμενους.

Κατόπιν ανέβηκαν στα Γραφεία για να παραδώσουν το Ψηφισμά τους αλλά ο Προϊστάμενος της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απουσίαζε από το Γραφείο του.
Ο προϊστάμενος  δεν είχε παρευρεθεί ούτε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δελφών, που συζήτησε το θέμα, παρόλο που του είχε ζητηθεί να ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο για τις προτάσεις που έστειλε στο Υπουργείο.

Η ΔΟΕ είχε κηρύξει στάση εργασίας και παράσταση  στα γραφεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την σημερινή ημέρα και αυτή υπήρξε η αφορμή αυτής της συγκέντρωσης αλλά οι Δάσκαλοι δεν εμφανίστηκαν στον χώρο της σημερινής συγκέντρωσης.


Ψήφισμα από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Πολυδρόσου για την κατάργηση του Γυμνασίου

ΨΗΦΙΣΜΑ

Στη δημοτική βιβλιοθήκη Πολυδρόσου Φωκίδας την Τρίτη 15 Μαρτίου 2011 και ώρα 7.00 μ.μ. πραγματοποιήθηκε Έκτακτη Γενική Συνέλευση με τη συμμετοχή των Σύλλογων Διδασκόντων Γυμνασίου, Δημοτικών Σχολείων, των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου, των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Δημοτικών σχολείων της ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ καθώς και των εκπροσώπων της ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ με θέμα συζήτησης την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να συγχωνεύσει και κατάργηση το Γυμνάσιο Πολυδρόσου.

Ύστερα από σχετική συζήτηση υπήρξε ομόφωνη αντίδραση όλων των παραπάνω φορέων στην προαναφερθείσα πρόταση και υποστηρίχθηκε τόσο η βιωσιμότητα του Γυμνασίου όσο και η αναγκαιότητα τις ύπαρξής του στην περιοχή μας.

Με αφορμή την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας θα θέλαμε ως σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων Γυμνασίου και Δημοτικού σχολείου Πολυδρόσου να εκφράσουμε την έντονη διαφωνία και τη δυσαρέσκεια μας για τα ακόλουθα:


1. Ενώ στη σχετική διαρροή των προϋποθέσεων για την κατάργηση των σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας γινόταν λόγος για ύπαρξη απόστασης μέχρι 10 χιλιομέτρων μεταξύ των σχολικών μονάδων, κάτι τέτοιο δεν τηρήθηκε στην περίπτωση του Γυμνασίου Πολυδρόσου το οποίο απέχει 13 χιλιόμετρα από το κοντινότερο εντός νομού Γυμνασίου Γραβιάς, ενώ για τους μαθητές που μετακινούνται από την Επτάλοφο, η απόσταση αυξάνεται στα13+13=26 χιλιόμετρα (μόνο για να πάνε τα παιδιά σχολείο και άλλα τόσα για να επιστρέψουν το σπίτι τους). Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος και καθιστά τη μετακίνηση επισφαλή.

2. Παρά τις εξαγγελίες δεν ελήφθη υπ΄όψιν το γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής (πρόκειται για καθαρά ορεινή περιοχή του Παρνασσού με προβλήματα στο οδικό δίκτυο-χιόνια, παγετός- ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες) γεγονός που καταργεί τις ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση των μαθητών (απώλεια πολύτιμου χρόνου λόγω μετακίνησης- αναχώρηση από το σπίτι στις 6.30 και επιστροφή στις 15.30)

3. Στην προκήρυξη είχε λεχθεί ότι θα ληφθούν υπ’ όψη οι εισηγήσεις του προϊσταμένου Δ.Δ.Ε. Ν. Φωκίδας, του δημάρχου της περιοχής, της ΕΛΜΕ, του δήμου Δελφών, της αντιπεριφερειάρχου Ν. Φωκίδας, οι επιστολές του τοπικού συμβουλίου και των γονέων και κηδεμόνων καθώς και της βουλευτού Ν. Φωκίδας οι οποίες ήταν όλες αρνητικές ως προς την συγχώνευση. Μαζί με αυτά να προστεθεί και η αντίθεση της τοπικής κοινωνίας. Τίποτα από όλα αυτά τελικά δεν λήφθηκε υπ’ όψη.

4. Επίσης δεν λήφθηκε υπ’ όψη το γεγονός ότι το σχολείο μας διαθέτει σύγχρονο εργαστήριο πληροφορικής, εξοπλισμένο εργαστήριο τεχνολογίας με εργαλεία, πάγκους εργασίας και τελευταίας τεχνολογίας εκπαιδευτικούς ρομποτικούς μηχανισμούς που αξιοποιούνται εδώ και 3 χρόνια σε προγράμματα εκπαιδευτικής ρομποτικής τα οποία παρουσιάζονται κάθε χρόνο σε σχετική εκδήλωση που παρακολουθούν φορείς όλου του νομού. Παράλληλα με αυτά εκπονούνται κάθε χρόνο προγράμματα αγωγής υγείας, περιβαλλοντικά, σταδιοδρομίας.

5. Η σχολική μονάδα στεγάζεται σε δημόσιο κτήριο το ποίο δεν επιβαρύνει το δημόσιο και το οποίο ανακαινίστηκε φέτος με δαπάνη που ξεπέρασε τα 150.000 ευρώ.

6. Να ληφθεί τέλος υπ’ όψη ότι δεν υπήρξε καμία ενημέρωση στο σχολείο μας πριν ληφθεί η συγκεκριμένη απόφαση για τη συγχώνευσή του.

Πέρα από τα ανωτέρω που συνιστούν ενστάσεις μας στις προϋποθέσεις που έθεσε το υπουργείο παιδείας για την κατάργηση των σχολείων, λαμβάνοντας υπ’ όψη ειδικά για την περιοχή μας και τα ακόλουθα :

Α. Το γεγονός ότι πολλοί από τους γονείς των μαθητών (περίπου τα2/3 των γονέων) Γυμνασίου και ΣΤ΄ τάξης όλων των δημοτικών σχολείων του πρώην Δήμου Παρνασσού, έχουν εκφράσει την επιθυμία για μετεγγραφή των παιδιών τους στο Γυμνάσιο Αμφικλείας.

Β. Το γεγονός ότι ο πληθυσμός των κατοίκων της Πολυδρόσου είναι μεγαλύτερος από εκείνον της Γραβιάς, προκειμένου να μην υπάρξει κίνδυνος κατάργησης και του Γυμνασίου – Λυκείου Γραβιάς με όλα τα δυσάρεστα επακόλουθα της μη ύπαρξης σχολείων Β/Θμιας Εκπ/σης από την Άμφισσα μέχρι την Αμφίκλεια και προκειμένου να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ένα κτήριο που έχει όλες τις προϋποθέσεις για αυτό τον σκοπό ,

Προτείνουμε δύο προτάσεις:

Να παραμείνει το Γυμνάσιο Πολυδρόσου ως έχει γιατί διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις

Σε αντίθετη περίπτωση προτείνουμε τη δημιουργία ενός πολυδύναμου Γυμνασίου(Πολυδρόσου-Γραβιάς) με έδρα την Πολύδροσο στο οποίο θα φοιτούν όλοι οι μαθητές , χωρίς να σημειώνονται διαρροές και επιπλέον ενισχύουμε την ύπαρξη ενός πολυδύναμου Λυκείου Γραβιάς το οποίο θα τροφοδοτείται με μαθητές από το νέο Γυμνάσιο Πολυδρόσου. Έτσι επιτυγχάνουμε την ανάπτυξη και των δύο Δημοτικών Ενοτήτων Παρνασσού – Γραβιάς.

Το ψήφισμα αυτό το συνυπογράφουν Σύλλογος Διδασκόντων Γυμνασίου, Δημοτικών Σχολείων, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου, Των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Δημοτικών σχολείων, εκπρόσωποι φορέων συλλόγων επαγγελματιών, αθλητικών και λοιπών καθώς και όλοι οι Δημοτικοί και Κοινοτικοί Σύμβουλοι της ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ.

Παρακαλούμε να κάνετε δεκτό το ψήφισμά μας.

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου και Δημοτικού Σχολείου Πολυδρόσου


ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΞΟΝΤΩΝΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
«Το επόμενο βήμα θα είναι να κάνουν κατάληψη και απεργία πείνας»
Δήλωση της Άννας Διαμαντοπούλου στο RealFm, για τις κινητοποιήσεις γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών ενάντια στις συγχωνεύσεις.

Πριν προλάβουν να δημοσιευτούν τα αποτελέσματα της συνόδου της ευρωζώνης όπου η κυβέρνηση και οι Ευρωπαίοι εταίροι της παραδέχτηκαν την αποτυχία του Μνημονίου, αλλά αποφάσισαν την επιμήκυνση του χρέους και την επέκταση της αντικοινωνικής πολιτικής ως το 2024, η νεοφιλελεύθερη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προχώρησε σε καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων.

Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 1523 σχολεία σε 672, καταργούνται δηλαδή 851 σχολεία! Επιπλέον υποβιβάζονται 157 δημοτικά και 92 νηπιαγωγεία. Στα νούμερα αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται τα εκατοντάδες ολοήμερα τμήματα σε δημοτικά και νηπιαγωγεία τα οποία επίσης καταργούνται. Χιλιάδες παιδιά θα στοιβάζονται σε υπεράριθμα τμήματα ενώ περισσότερες από 2.500 θέσεις εργασίας καταργούνται.

Η πολιτική των περικοπών και στην εκπαίδευση (μετά από την Υγεία και την κοινωνική Πρόνοια) ξεδιπλώνει τις αποφάσεις του ΔΝΤ και της ΕΕ για το φθηνό, πειθαρχημένο σχολείο της αγοράς.

ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι μεγάλοι χαμένοι σε όλη αυτή την ιστορία είναι τα παιδιά, οι μαθητές που καταδικάζονται που θα στριμωχτούν στα υπεράριθμα τμήματα, σε ακατάλληλα διδακτήρια, χιλιόμετρα μακριά από το σχολείο που λειτουργούσε στη γειτονιά τους, με προγράμματα που αντικαθιστούν τη γνώση από την πληροφορία και την δεξιότητα.


Χαμένοι και οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί αφού με τον τρόπο αυτό «εξοικονομούν» (στο υπουργείο) εκπαιδευτικούς, άρα δε χρειάζονται μόνιμους διορισμούς, αλλά ούτε πολλούς αναπληρωτές, μιας και αυτό το ρόλο θα παίζει ο εφεδρικός στρατός των εκπαιδευτικών που θα βρίσκονται στη «διάθεση» των διευθύνσεων και των περιφερειών -χωρίς οργανική θέση- με δικαίωμα να τους μετακινούν όπου θέλουν.

Χαμένοι και οι γονείς οι οποίοι θα βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τα λειτουργικά έξοδα και τα μεταφορικά για και να μάθουν τα παιδιά τους γράμματα.

Ευθύνη βέβαια στο «καλλικρατικό» εκπαιδευτικό τοπίο που δημιουργείται δεν έχει μόνο η κυβέρνηση. Άξιοι συμπαραστάτες της και όλα εκείνα τα στελέχη, περιφερειάρχες, διευθυντές εκπαίδευσης, προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι και μέλη δημοτικών συμβουλίων που έκαναν τη βρόμικη δουλειά και νομιμοποίησαν με τις «προτάσεις» τους αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Ευθύνη έχει και ο υποταγμένος συνδικαλισμός της πλειοψηφίας της ΔΟΕ που δήλωνε στις ανακοινώσεις της «την ανάγκη συζήτησης για διορθωτικές κινήσεις» και δεν έχει προχωρήσει -ακόμη και τώρα-σε καμιά ουσιαστική κίνηση απόκρουσης της επίθεσης. Και όχι μόνο αυτό, αλλά στελέχη του, νυν και πρώην, συμμετέχουν στο σχεδιασμό είτε ως σημερινά στελέχη της εκπαίδευσης είτε ως σύμβουλοι χωρίς θεσμικό ρόλο, είτε ως μέλη δημοτικών – διαμερισματικών συμβουλίων.

ΦΤΗΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ….

Με δαπάνες στο 2,75% του προϋπολογισμού στο χαμηλότερο επίπεδο της μεταπολίτευσης και χρηματοδότηση για λειτουργικά έξοδα στο 40% του μέσου όρου της τελευταίας δεκαετίας.

…ΠΕΙΘΑΡΧΗΜΕΝΟ…

Με εκπαιδευτικούς αποξενωμένους από την ίδια τους την εργασία τους και το περιεχόμενό της, που δε θα έχουν λόγο στη σύνταξη των αναλυτικών και ωρολόγιων προγραμμάτων, με αντικατάσταση των βιβλίων από ψηφιακές φωτοτυπίες, υποταγμένους στη βούληση του διευθυντή – αξιολογητή, χωρίς ρόλο στο σύλλογο διδασκόντων και την επιβολή της κρατικής παιδαγωγικής από τους συμβούλους-αξιολογητές της παιδαγωγικής καθοδήγησης, των 800σίων σχολείων της ατελείωτης 35άωρης παιδικής υπερεργασίας, των διδακτικών πακέτων, των μεντόρων και των κουπονιών, ….της διάλυσης, ουσιαστικά, κάθε μορφωτικής διαδικασίας. Με μισθούς που θα αποδίδονται στους εκπαιδευτικούς μέσα από «δαιδαλώδεις» αξιολογικές-χειραγωγικές διαδικασίες.

…ΕΥΕΛΙΚΤΟ…

Με ελαχιστοποίηση της μόνιμης εργασίας, αναπληρωτές απλήρωτους και ελαστικά εργαζόμενους από προγράμματα ΕΣΠΑ, χωρίς εργασιακή ασφάλεια, με δραματική μείωση των οργανικών θέσεων, με αδύνατη τη μετάθεση και την απόσπαση, με εκπαιδευτικούς και μαθητές να μετακινούνται όπου υπάρχει «υπηρεσιακή ανάγκη».

…«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟ»…

Με πλήρη εξάρτηση από τους υπερχρεωμένους δήμους, που δε θα μπορούν να συντηρήσουν ούτε τα μισά σχολεία και τις παρεμβάσεις των δημάρχων που στις περισσότερες των περιπτώσεων θα αυξάνουν τα ανταποδοτικά τέλη ή ακόμα και θα καλούν τους γονείς να πληρώνουν για τη λειτουργία τους.

…ΤΟ ΝΕΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Οι καταργήσεις σχολείων είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη έχει να κάνει με τη σύνδεση της χρηματοδότησης με την αποτελεσματικότητα της κάθε σχολικής μονάδας. Το κάθε σχολείο θα τρέχει να βρει τα δικά του προγράμματα και το χρηματοδότη του χορηγό για να λειτουργεί κάτω από επιχειρηματικά συμφέροντα. Αν δεν τα καταφέρνει θα κλείνει ως αποτυχημένο, όπως στο αγγλοσαξωνικό παράδειγμα. Οι εκπαιδευτικοί θα μετακινούνται (ή θα απολύονται), ενώ οι γονείς των παιδιών με τα κουπόνια στο χέρι θα ψάχνουν να βρουν το  «καλύτερο» σχολείο.

Τίποτα δεν τέλειωσε. Όλα κρίνονται από τη δυναμική αντίδραση ΟΛΩΝ ΜΑΣ.

Το προηγούμενο διάστημα με πρωτοβουλία των συλλόγων εκπαιδευτικών και των συλλόγων γονέων έγιναν εκατοντάδες συγκεντρώσεις –διαμαρτυρίες σε γραφεία εκπαίδευσης, περιφερειακές διευθύνσεις, δημοτικά συμβούλια. Γονείς κι εκπαιδευτικοί, με πρωτόγνωρο τρόπο, ανέδειξαν ένα κίνημα αντίστασης στην αντιεκπαιδευτική λαίλαπα, υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και κατόρθωσαν να δεσμεύσουν δημοτικά συμβούλια και δημάρχους να κρατήσουν αποστάσεις από τις σχολειοκτόνες αποφάσεις.

Ο αγώνας συνεχίζεται καθημερινά. Σύλλογοι διδασκόντων, σύλλογοι εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ και σύλλογοι γονέων με συντονισμό να αναδείξουμε ένα παλλαϊκό κίνημα Παιδείας για την ανατροπή του σκοταδισμού της αγοράς, του Μνημονίου και της κυβέρνησης.

Ακούραστοι, με δυναμικές, αποφασιστικές μορφές ανυπακοής και πάλης, θα αγωνιστούμε για:

·         Να ανακληθεί το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας. Καμία κατάργηση-συγχώνευση σχολείων, τμημάτων και μετακίνηση μαθητών σε άλλα σχολεία.

·         Καθιέρωση  20 μαθητών ανά τμήμα και 15 μαθητών ανά τμήμα στα νηπιαγωγεία και στις Α’, Β’ τάξεις.  2 προς 25 αναλογία στα μειονοτικά σχολεία

·         Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία  στο 15% του Γ.Κ.Π.

·         Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 3848

·   Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπ/κοί ειδικοτήτων, γυμναστές, ειδική και αντισταθμιστική εκπαίδευση κλπ)  και βοηθητικού προσωπικού ώστε να καλυφθούν ΤΩΡΑ οι πραγματικές ανάγκες.

·         Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

·         Ενίσχυση των δημόσιων δομών της ειδικής αγωγής. Τμήμα Ένταξης σε κάθε δημοτικό-νηπιαγωγείο

·         Διεύρυνση του θεσμού της μετεκπαίδευσης. Όχι στην «επιμόρφωση – συμμόρφωση».

Όλοι, όλες, την Παρασκευή 23 Μάρτη στις 12.30, στις Συγκεντρώσεις στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
http://iteanet.blogspot.com/2011/03/blog-post_7154.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου